СИТУАЦИЯ
Аурубис България реши да въведе глобалната инициатива Women For Metals (W4M) и да я представи на служителите си в медодобивния завод. Създадена през 2019 г. от служителки на Aurubis Group, W4M има за цел да направи металургичната индустрия по-привлекателна за жените като насърчава равните кариерни възможности, справедливото заплащане, работата в екип, баланса между професионален и личен живот, половото разнообразие и професионалното израстване в една област, която традиционно е доминирана от мъже. С течение на времето подкрепата към инициативата расте и към нея се привъединяват и други компании от индустрията.
На екипа на AMI Communications беше поверена подготовката за обявяването на W4M в България.
ЦЕЛИ
- Официално стартиране на Women for Metals в България.
- Информиране на служителите на Aurubis Bulgaria, заинтересованите страни и широката общественост на национално и регионално ниво за инициативата.
- Ангажиране на местните общности с нейните принципи.
СТРАТЕГИЯ
- Силно представителство на лидери: Определяне на национални и регионални „посланици“, които да подкрепят инициативата и да насърчават ангажираността с нея.
- Комуникация на различни нива: Съчетаване на вътрешна комуникация, връзки с медиите и взаимодействие със заинтересовани страни, за да се постигне широка информираност.
- Приобщаване на индустрията и местните общности: Позициониране на Women for Metals като движение, което надхвърля рамките на Аурубис, включвайки местните общности и заинтересованите страни от индустрията.
- Въздействащ и видим старт: Създаване на завладяващо представяне чрез добре структуриранo събитие, дискусии с ключови фигури и активности, заредени със символика.
- Дългосрочна ангажираност и развитие: Изграждане на основа за устойчивост и разрастване на инициативата чрез постоянна комуникация, инициативи и партньорства.
ТАКТИКИ
- Ангажиране на двамата „посланици“ на програмата и организиране на тяхното позициониране на национално и регионално ниво.
- Събитие за обявяване на инициативата, включващо дискусионен панел с участието на представителки на W4M от Aurubis Group и изявени български жени лидери и предприемачи.
- Поставяне на декоративна стена в административната сграда на завода на Аурубис с вдъхновяващи и мотивиращи послания. Всички гости и лектори на събитието бяха поканени да напишат своите пожелания към W4M.
- Провеждане на спортно събитие под егидата на инициативата Women for Metals с участието на волейболния отбор на момичетата на град Пирдоп и звезди на българския волейбол.
- Вътрешна комуникация – разпространение на информация за W4M до служителите и на покани за първите събития на инициативата. Споделяне на кратко видео с акценти от обявяването с всички, които не са успели да присъстват.
Медийна комуникация:
- 3 прессъобщения
- 4 специални материала
- Интервю на националния W4M посланик Емануела Манолова, мениджър бизнес развитие на железния силикат в Aurubis България (бизнес медиа)
- Публикации в каналите в социални медии на Aurubis Group, Аурубис България, партньори на инициативата и заинтересовани страни – общо 23 поста във Facebook и LinkedIn.
РЕЗУЛТАТИ
- 70+ гости присъстваха на събитието за официалния старт на W 4М, сред които дипломати, изпълнителни директори, представители на институциите, местни власти и служители на Aurubis.
- Всички служители на компанията получиха информация за програмата и нейните принципи. Част от тях се включиха и в първите й събития.
- Постигнато бе широко медийно отразяване в над 25 медии с общ дневен обхват 92 250.
- Ключовите послания бяха представени в 100% от публикациите, а предоставените визуални материали в 98%.
- Постовете за инициативата бяха споделени 13 пъти и постигнаха ангажираност от 547 харесвания.