WOMEN FOR METALS: ОФИЦИАЛЕН СТАРТ НА ИНИЦИАТИВАТА В БЪЛГАРИЯ

СИТУАЦИЯ

Аурубис България реши да въведе глобалната инициатива Women For Metals (W4M) и да я представи на служителите си в медодобивния завод. Създадена през 2019 г. от служителки на Aurubis Group, W4M има за цел да направи металургичната индустрия по-привлекателна за жените като насърчава равните кариерни възможности, справедливото заплащане, работата в екип, баланса между професионален и личен живот, половото разнообразие и  професионалното израстване в една област, която традиционно е доминирана от мъже. С течение на времето  подкрепата към инициативата расте и към нея се привъединяват и други компании от индустрията.

На екипа на AMI Communications беше поверена подготовката за обявяването на W4M в България.

ЦЕЛИ

  • Официално стартиране на Women for Metals в България.
  • Информиране на служителите на Aurubis Bulgaria, заинтересованите страни и широката общественост на национално и регионално ниво за инициативата.
  • Ангажиране на местните общности с нейните принципи.

СТРАТЕГИЯ

  • Силно представителство на лидери: Определяне на национални и регионални „посланици“, които да подкрепят инициативата и да насърчават ангажираността с нея.
  • Комуникация на различни нива: Съчетаване на вътрешна комуникация, връзки с медиите и взаимодействие със заинтересовани страни, за да се постигне широка информираност.
  • Приобщаване на индустрията и местните общности: Позициониране на Women for Metals като движение, което надхвърля рамките на Аурубис, включвайки местните общности и заинтересованите страни от индустрията.
  • Въздействащ и видим старт: Създаване на завладяващо представяне чрез добре структуриранo събитие, дискусии с ключови фигури и активности, заредени със символика.
  • Дългосрочна ангажираност и развитие: Изграждане на основа за устойчивост и разрастване на инициативата чрез постоянна комуникация, инициативи и партньорства.

ТАКТИКИ

  • Ангажиране на двамата „посланици“ на програмата и организиране на тяхното позициониране на национално и регионално ниво.
  • Събитие за обявяване на инициативата, включващо дискусионен панел с участието на представителки на W4M от Aurubis Group и изявени български жени лидери и предприемачи.
  • Поставяне на декоративна стена в административната сграда на завода на Аурубис с вдъхновяващи и мотивиращи послания. Всички гости и лектори на събитието бяха поканени да напишат своите пожелания към W4M.
  • Провеждане на спортно събитие под егидата на инициативата Women for Metals с участието на волейболния отбор на момичетата на град Пирдоп и звезди на българския волейбол.
  • Вътрешна комуникация – разпространение на информация за W4M до служителите и на покани за първите събития на инициативата. Споделяне на кратко видео с акценти от обявяването с всички, които не са успели да присъстват.

Медийна комуникация:

  • 3 прессъобщения
  • 4 специални материала
  • Интервю на националния W4M посланик Емануела Манолова, мениджър бизнес развитие на железния силикат в Aurubis България (бизнес медиа)
  • Публикации в каналите в социални медии на Aurubis Group, Аурубис България, партньори на инициативата и заинтересовани страни – общо 23 поста във Facebook и LinkedIn.

РЕЗУЛТАТИ

  • 70+ гости присъстваха на събитието за официалния старт на W 4М, сред които дипломати, изпълнителни директори, представители на институциите, местни власти и служители на Aurubis.
  • Всички служители на компанията получиха информация за програмата и нейните принципи. Част от тях се включиха и в първите й събития.
  • Постигнато бе широко медийно отразяване в над 25 медии с общ дневен обхват 92 250.
  • Ключовите послания бяха представени в 100% от публикациите, а предоставените визуални материали в 98%.
  • Постовете за инициативата бяха споделени 13 пъти и постигнаха ангажираност от 547 харесвания.