VISA SHE’S NEXT: ПОДКРЕПА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЖЕНИ ПРЕДПРИЕМАЧИ

СИТУАЦИЯ

She’s Next („Тя е следващата“) е глобална програма на Visa, която подкрепя жени предприемачи да развият своя бизнес чрез предоставяне на финансова помощ, менторство и възможности за нови професионални контакти. Стартът на инициативата в България идва в отговор на установени в проучване на Visa предизвикателства за жените предприемачи у нас. Сред тях са липса на информация за налични ресурси, ниско самочувствие, недостиг на умения, нестабилност на пазара и административни затруднения.

На AMI Communications бе поверена задачата да адаптира глобалната програма в съответствие със специфичните нужди на българските жени предприемачи и да подкрепи планирането и осъществяването на широка комуникационна кампания у нас.

ЦЕЛИ

  • Стимулиране развитието на жени предприемачи чрез менторство, възможност за финансова подкрепа и разширяване на мрежата им от професионални контакти.
  • Повишаване на информираността за наличните ресурси за бизнеси, ръководени от жени.
  • Утвърждаване на She’s Next като водеща платформа за развитие на женското предприемачество в България.

 СТРАТЕГИЯ

  • Стратегически партньорства: Сътрудничество с неправителствената организация „Дамски форум“ за менторска подкрепа и насоки.
  • She’s Next посланик: Партньорство с известната певица и музикален продуцент Мария Илиева за повишававане на разпознаваемостта на програмата.
  • Интегрирана кампания: Комбиниране на сторителинг, медийни публикации и дигитална комуникация.
  • Достъпност: Удобна за потребителите електронна страница с форма за кандидатстване и информация за програмата.

ТАКТИКИ

РАЗРАБОТВАНЕ НА ИНИЦИАТИВАТА ЗА БЪЛГАРИЯ

Идентифициране на местните нужди

  • Проучване на Visa за установяване на потребностите на жените предприемачи у нас и пречките пред тяхното бизнес развитие.

Правила на програмата, изисквания за кандидатстване, критерии за оценяване, жури

  • Изготвяне на правила за конкурса.
  • Формулиране на подробни критерии и стандарти за оценяване на кандитатурите.
  • Подкрепа при избора на жури и координация с неговите членове – представители на Visa България, „Дамски форум“ и други изявени жени лидери.

Стратегически партньорства

  • Сътрудничество с неправителствената организация „Дамски форум“, която има сериозен опит в провеждане на менторски програми и изградени контакти с жени предприемачи в сферата на малките и средни предприятия.
  • Партньорство с Мария Илиева, популярна поп певица, музикален продуцент и предприемач, която стана посланик на програмата.

Дигитални ресурси

  • Специална лендинг страница She’s Next на уебсайта на „Дамски форум“ с удобна форма за кандидатстване.
  • Информативна секция на уебсайта на Visa България.

Координация и управление:

  • Организация и управление на дейностите, свързани с кандидатстването и подбора, своевременно решаване на възникнали казуси и осигуряване на безпроблемно протичане на процеса.
  • Координация на подготовката на менторската програма и адаптирането й към основните цели на She’s Next и нуждите на жените предприемачи. 

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ 

Медийно събитие за обявяване на програмата

  • Представяне на инициативата и на резултатите от предварителното проучване от изпълнителния директор на Visa България и председателката на „Дамски форум“.
  • Участие на посланика на She’s Next Мария Илиева, която сподели личен опит и отправи вдъхновяващи послания към потенциалните кандидатки.
  • Над 50 присъстващи – журналисти (20), инфлуенсъри и партньори на Visa и „Дамски форум“.

Ден за представяне на проекти и обявяване на победителите

  • След завършване на менторската програма финалистките представиха своите проекти пред журито в рамките на целодневно събитие.
  • Първите три победителки в програмата She’s Next в България бяха обявени по време на официален коктейл с участието на всички финалистки, представители на Visa и „Дамски форум“, банки и журналисти.
  • Всяка от победителките получи грантово финансиране за развитие на своя бизнес.

Медийна комуникация:

  • 1 прессъобщение
  • 8 специални материала
  • 3 интервюта на изпълнителния директор на Visa във водещи медии с бизнес и общ профил.

Сътрудничество с посланика на програмата: Мария Илиева разпространи информация и постави акцент върху силата на жените предприемачи в 9 поста и 4 сторита в Facebook и Instagram.

Дигитална кампания: Visa и „Дамски фоурм“ популяризираха инициативата чрез таргетирани постове и визуално съдържание, публикувани в каналите им в социалните медии.

Медийни партньорства:

  • Форбс, водещо бизнес списание – участие във Forbes Women Forum. В рамките на конференцията генералният мениджър на Visa и председателят на Управителния съвет на „Дамски форум“ обсъдиха значението на инициативи като She’s Next за жените в България и представиха процеса на кандидатстване.
  • 24 часа, най-популярната медиа с общ характер у насвключване на специална категория She’s Next в конкурса на изданието за малки и средни предприятия „Големите малки. Изпълнителният директор на Visa България връчи наградата в категорията, в която кандидатстваха 30 жени предприемачи, и представи основните послания на програмата.
  • Edna.bg, специализирана онлайн медиа за жени – участие на Visa в конференцията „Пътят към успеха“ и представяне на She’s Next чрез ангажираща викторина с награди.

РЕЗУЛТАТИ

  • +150 получени кандидатури
  • 15 финалистки, преминали тримесечна менторска програма, 3 победителки с финансови грантове за развитие на техния бизнес.
  • 25 публикации, 8 специални материала и 3 интервюта в медии с обща дневна аудитория от 2,4 милиона читатели.
  • 31 поста в социалните мрежи на Visa и „Дамски форум,“ достигнали до 111 657 души.
  • 9 публикации и 4 сторита на Мария Илиева с постигнат обхват от 614 357 души.
  • 500+ участници в конференциите и събитията на медийните партньори, 73% от които са били жени предприемачи.