VISA BUSINESS HUB В ПОДКРЕПА НА МАЛКИЯ И СРЕДЕН БИЗНЕС

СИТУАЦИЯ

Търсенето на дигитални разплащания сред големите компании в България продължава да расте, като 79% от тях вече използват бизнес карти. На този фон малките и средните предприятия (МСП), на които се падат 76% от общата заетост и 65% от добавената стойност в страната, все още изостават. Според проучване на Visa, средно едва 23% от месечните плащания на МСП са дигитални. Сред основните причини за това са притеснения, свързани със сигурността на финансовите средства и сложността на счетоводната отчетност, както и очаквания за предизвикателства с управлението на финансите при преминаване към плащания с бизнес карти.

За да подобри тази ситуация, Visa България създаде Visa Business Hub – специализирана онлайн платформа, която образова МСП за дигитализацията на разплащанията и едновременно с това подпомага развитието на бизнеса им с практически насоки, анализи и ексклузивни оферти. Инициативата е част от глобалния ангажимент на Visa да подкрепя малкия и средния бизнес в неговата дигитална трансформация и да допринася за модернизацията на икономиката.

ЦЕЛИ

  • Повишаване на информираността за дигиталните разплащания – запознаване на малките и средните предприятия с предимствата от внедряването на дигитални плащания.
  • Подкрепа за собствениците на бизнес – предоставяне на знания, инструменти и ресурси за подобряване на оперативната ефективност и финансовото управление на фирмите.
  • Подчертаване на стратегическата роля на Visa – утвърждаване на позицията на компанията като ключов партньор в процеса на дигитална трансформация на МСП в България.

СТРАТЕГИЯ

  • Комбиниране на медийна с директна комуникация за ефективно представяне на ползите от платформата.
  • Адресиране на специфичните предизвикателства пред българските МСП чрез съдържание, базирано на данни от проучвания.
  • Сътрудничество с водещи български бизнес организации за разширяване на обхвата и въздействието на програмата сред целевата аудитория.
  • Активна комуникация на национално и регионално ниво за утвърждаване на Visa Business Hub като предпочитан и полезен инструмент за МСП.

ТАКТИКИ

Запълване на информационната празнина

  • Провеждане на проучване за идентифициране на нивото на информираност, нагласите и притесненията на МСП относно дигитализацията на разплащанията.
  • Отговор на установените притеснения и информационни липси чрез специално разработено съдържание, представено на Visa Business Hub и в медийни публикации.

Създаване на дигитална платформа Visa Business Hub,  която предоставя:

  • Образователни ресурси за дигиталните разплащания, които отговарят на въпросите и предизвикателствата на МСП.
  • Полезна информация за предимствата на Visa Business картите.
  • Ексклузивни отстъпки и специални предложения за притежателите на Visa Business карти.
  • Макроикономически данни и анализи.
  • Данъчен календар за МСП.
  • Анализи на потребителски групи и на различните поколения относно техните нагласи към дигиталните разплащания.

Медийна комуникация

  • Медийно събитие за представяне на платформата Visa Business Hub и резултатите от проучването на Visa, с участието на 65 представители на водещи национални медии, банки и неправителствен организации.
  • 1 прессъобщение, разпространено в национални и регионални медии.
  • 2 интервюта с изпълнителния директор на Visa България, публикувани във вестник 24 часа и бизнес изданието BGlobal.
  • 5 авторски статии представящи платформата.
  • 31 специални материала в национални и регионални медии.

Маркетинг на съдържанието

  • Директен мейлинг с информация за Visa Business Hub и покана за абонамент за месечен бюлетин – изпратен до широка база данни с малки и средни предприятия.
  • Месечен бюлетин с подбрани ексклузивни оферти за притежатели на Visa Business карти – регулярно разпространяване до МСП, които са се абонирали за него.
  • Видео с отзиви на предприемачи, в което картодържатели на Visa Business карти споделят своя положителен опит – публикуване на видеото в медийни публикации и на Facebook страницата на Visa България.

Партньорства с бизнес организации

Сътрудничество с Българската стопанска камара (БСК) и Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ)

  • Разпространение на изданията на месечния бюлетин до техните бази данни с МСП.
  • Публикации с информация за Visa Business Hub на уебсайтовете на двете организации.
  • Споделяне на постове за платформата в социалните им мрежи.
  • Включване на ексклузивни оферти в техните списания и бюлетини.

РЕЗУЛТАТИ

  • 11 публикации на прессъобщението, 2 интервюта и 5 статии с общ дневен медиен обхват от 1,1 млн.
  • 31 специални материала с дневен обхват 3,4 млн.
  • +1800 МСП получиха информация за Visa Business Hub чрез директен мейлинг.
  • 1 368 представители на малкия и среден бизнес се абонираха и имаха регулярен достъп до месечния бюлетин.
  • + 800 МСП получиха 12 издания на месечния бюлетин чрез партньорските бизнес организации.

Повишената информираност и ангажираност утвърди Visa Business Hub като полезен инструмент, а Visa като ключов партньор в процеса на дигитална трансформация на МСП в България.