СИТУАЦИЯ
През април 2024 г. Aurubis България обяви четиригодишна инвестиционна програма „Инвестиции за прогрес 2027“ на стойност 800 милиона лева. Тя обхваща проекти за модернизиране на производствените мощности в Пирдоп и Златица и за постигане на напредък в изпълнението на ангажимента на Аурубис за въглеродна неутралност до 2050 г.
AMI Communications трябваше да създаде визуалната идентичност на програмата, да разработи концепцията и да организира събитията за нейното представяне, а също да подпомогне комуникацията с медиите, институциите и ключовите заинтересовани страни.
ЦЕЛИ
- Представяне на инвестиционната програма на медиите и ключовите заинтересовани страни.
- Утвърждаване позицията на Аурубис България като стратегически инвеститор с ясна визия за икономическо и социално развитие.
- Подчертаване на ролята на Аурубис за зеления преход, дигитализацията на икономиката и устойчивото развитие.
СТРАТЕГИЯ
- Брандинг и визуална идентичност – създаване на разпознаваемо лого и слоган „Investments for Progress 2027“, съобразени с корпоративния слоган „Metals for Progress“, за да се осигури единен стил във всички комуникационни канали.
- Силни послания – подготвяне на ключови послания, които подчертават икономическото въздействие на Аурубис България, ангажимента на компанията за устойчиво развитие и лидерството й в трансформацията на индустрята.
- Представителство на високо ниво – участие в планираните дейности на представители на правителството, бизнес лидери и експерти от индустрията, за да се подчертае значимостта на инвестицията.
- Интегрирана комуникация – прилагане на цялостна стратегия, която съчетава връзки с медиите, събития, дигитална комуникация и ангажираност на заинтересованите страни, за да се постигне широка видимост и информираност на обществото.
ТАКТИКИ
- Визуална идентичност и брандирани материали – разработване на цялостна концепция за брандиране с лого и слоган и осигуряване на визуална последователност във всички материали.
- Ключови послания и съдържание – създаване на ясни и въздействащи послания, които подчертават ангажимента на компанията към устойчивото развитие и иновациите.
- Видео – изготвяне на видео за представяне на основните ползи от инвестиционната програма, с акцент върху технологичния напредък и отговорността към околната среда.
Медийна комуникация:
- 1 прессъобщение с основните акценти на програмата, разпространено до национални и регионални медии.
- 4 интервюта с изпълнителните директори на Aurubis Group и Aurubis България в авторитетни медии с бизнес и общ характер.
Събития с високопоставени официални лица:
1. Първа копка (в завода в Пирдоп и Златица)
- Медийно събитие за представяне на инвестиционната програма и за символичен старт на нейното изпълнение с „първа копка“ на проектите за разширяване на рафинерията и за изграждане на два соларни парка.
- Изпълнителният директор на Aurubis Group представи целите на програмата и очакваните резултати.
- Излъчено бе специално видео обръщение от европейския комисар Тиери Бретон. С изказвания се включиха също представители на централната и местната власт и водещи партньори по проектите.
- Показано бе и видеото, което очертава мащаба и значимостта на инвестицията
- Декоративни медни елементи, брандирани флагове и информационни табла с основните стълбове на програмата създадоха тематична атмосфера на мястото на „първата копка“.
- В събитието взеха участие високопоставени представители на правителството, местни власти, дипломати и индустриални лидери, сред които министърът на икономиката, депутати от Европейския парламент и представители на бизнеса. Присъстваха и над 20 журналисти от национални и регионални медии.
2. Официален коктейл (Софийска художествена галерия)
- Официално събитие в Софийска градска художествена галерия, на което присъстваха над 150 дипломати, представители на правителството и бизнес лидери.
- Коктейлът се проведе в артистичната обстановка на изложбата на известния български художник Греди Асса, като елементи от неговите произведения бяха вплетени и в дизайна на поканите.
- Излъчени бяха видео обръщението на европейския комисар Тиери Бретон и видео клипа за инвестиционната програма.
- Декорацията бе съобразена с брандинга на Аурубис и иновативната тема на вечерта, а за настроението на присъстващите допринесоха въздействащи джаз изпълнения на живо.
3. Комуникация към индустрията и общността:
-
- Представяне на програмата в рамките на 4 бизнес и секторни конференции.
- Използване на съществуващи инициативи като спортните турнири на Аурубис, велопохода София-Златица и КСО проекта „Красивото Средногорие“ за комуникиране на инвестиционната програма с цел повишаване на информираността и ангажираността на общността.
РЕЗУЛТАТИ
Медийна комуникация (реализирана в партньорство с Аурубис България)
- Прессъобщението генерира 40+ публикации и достигна до дневна аудитория от 464 000 души.
- Четирите интервюта с ръководството на Аурубис бяха отразени в медии с дневен обхват 156 000 читатели.
- Всички медийни публикации представяха ключовите послания на кампанията и включваха визуалните елементи на инвестиционната програма.
Успешна организация на събитията и включване на официални лица
- Над 220 гости присъстваха на церемонията по първа копка и официалния коктейл в София, което надхвърли предварителните очаквания.
- Участие взеха министри, представители на Европейската комисия, посланикът на Германия и изявени представители на бизнес средите.
- Ключовите послания на програмата достигнаха и до над 800 участници в четири конференции, включително представители на правителството, бизнес лидери, икономисти и журналисти.