
AURUBIS БЪЛГАРИЯ: ИНВЕСТИЦИИ ЗА ПРОГРЕС 2027
СИТУАЦИЯ
През април 2024 г. Aurubis България обяви четиригодишна инвестиционна програма „Инвестиции за прогрес 2027“ на стойност 800 милиона лева. Тя обхваща проекти за модернизиране на производствените мощности в Пирдоп и Златица и за постигане на напредък в изпълнението на ангажимента на Аурубис за въглеродна неутралност до 2050 г.
AMI Communications трябваше да създаде визуалната идентичност на програмата, да разработи концепцията и да организира събитията за нейното представяне, а също да подпомогне комуникацията с медиите, институциите и ключовите заинтересовани страни.
ЦЕЛИ
- Представяне на инвестиционната програма на медиите и ключовите заинтересовани страни.
- Утвърждаване позицията на Аурубис България като стратегически инвеститор с ясна визия за икономическо и социално развитие.
- Подчертаване на ролята на Аурубис за зеления преход, дигитализацията на икономиката и устойчивото развитие.
СТРАТЕГИЯ
- Брандинг и визуална идентичност – създаване на разпознаваемо лого и слоган „Investments for Progress 2027“, съобразени с корпоративния слоган „Metals for Progress“, за да се осигури единен стил във всички комуникационни канали.
- Силни послания – подготвяне на ключови послания, които подчертават икономическото въздействие на Аурубис България, ангажимента на компанията за устойчиво развитие и лидерството й в трансформацията на индустрята.
- Представителство на високо ниво – участие в планираните дейности на представители на правителството, бизнес лидери и експерти от индустрията, за да се подчертае значимостта на инвестицията.
- Интегрирана комуникация – прилагане на цялостна стратегия, която съчетава връзки с медиите, събития, дигитална комуникация и ангажираност на заинтересованите страни, за да се постигне широка видимост и информираност на обществото.
ТАКТИКИ
- Визуална идентичност и брандирани материали – разработване на цялостна концепция за брандиране с лого и слоган и осигуряване на визуална последователност във всички материали.
- Ключови послания и съдържание – създаване на ясни и въздействащи послания, които подчертават ангажимента на компанията към устойчивото развитие и иновациите.
- Видео – изготвяне на видео за представяне на основните ползи от инвестиционната програма, с акцент върху технологичния напредък и отговорността към околната среда.
Медийна комуникация:
- 1 прессъобщение с основните акценти на програмата, разпространено до национални и регионални медии.
- 4 интервюта с изпълнителните директори на Aurubis Group и Aurubis България в авторитетни медии с бизнес и общ характер.
Събития с високопоставени официални лица:
1. Първа копка (в завода в Пирдоп и Златица)
- Медийно събитие за представяне на инвестиционната програма и за символичен старт на нейното изпълнение с „първа копка“ на проектите за разширяване на рафинерията и за изграждане на два соларни парка.
- Изпълнителният директор на Aurubis Group представи целите на програмата и очакваните резултати.
- Излъчено бе специално видео обръщение от европейския комисар Тиери Бретон. С изказвания се включиха също представители на централната и местната власт и водещи партньори по проектите.
- Показано бе и видеото, което очертава мащаба и значимостта на инвестицията
- Декоративни медни елементи, брандирани флагове и информационни табла с основните стълбове на програмата създадоха тематична атмосфера на мястото на „първата копка“.
- В събитието взеха участие високопоставени представители на правителството, местни власти, дипломати и индустриални лидери, сред които министърът на икономиката, депутати от Европейския парламент и представители на бизнеса. Присъстваха и над 20 журналисти от национални и регионални медии.
2. Официален коктейл (Софийска художествена галерия)
- Официално събитие в Софийска градска художествена галерия, на което присъстваха над 150 дипломати, представители на правителството и бизнес лидери.
- Коктейлът се проведе в артистичната обстановка на изложбата на известния български художник Греди Асса, като елементи от неговите произведения бяха вплетени и в дизайна на поканите.
- Излъчени бяха видео обръщението на европейския комисар Тиери Бретон и видео клипа за инвестиционната програма.
- Декорацията бе съобразена с брандинга на Аурубис и иновативната тема на вечерта, а за настроението на присъстващите допринесоха въздействащи джаз изпълнения на живо.
3. Комуникация към индустрията и общността:
-
- Представяне на програмата в рамките на 4 бизнес и секторни конференции.
- Използване на съществуващи инициативи като спортните турнири на Аурубис, велопохода София-Златица и КСО проекта „Красивото Средногорие“ за комуникиране на инвестиционната програма с цел повишаване на информираността и ангажираността на общността.
РЕЗУЛТАТИ
Медийна комуникация (реализирана в партньорство с Аурубис България)
- Прессъобщението генерира 40+ публикации и достигна до дневна аудитория от 464 000 души.
- Четирите интервюта с ръководството на Аурубис бяха отразени в медии с дневен обхват 156 000 читатели.
- Всички медийни публикации представяха ключовите послания на кампанията и включваха визуалните елементи на инвестиционната програма.
Успешна организация на събитията и включване на официални лица
- Над 220 гости присъстваха на церемонията по първа копка и официалния коктейл в София, което надхвърли предварителните очаквания.
- Участие взеха министри, представители на Европейската комисия, посланикът на Германия и изявени представители на бизнес средите.
- Ключовите послания на програмата достигнаха и до над 800 участници в четири конференции, включително представители на правителството, бизнес лидери, икономисти и журналисти.