СИТУАЦИЯ
Шел Еко-Маратон е международно състезание за енергийна ефективност в транспорта, в което участват студенти и ученици на възраст 16-25 години от цял свят (Европа, Азия, Америка). Първата надпревара в Европа се провежда през 1985 г.
България участва за първи път в Шел Еко-маратон Европа през 2008 г. с отбор от студенти на Техническия университет в София. Оттогава насетне българските ученици и студенти се състезават всяка година като през 2019 г. страната се включи в съревнованието с 6 отбора.
В периода 2008-2019 българските участници отбелязаха значими постижения. Благодарение на включването си в кампанията, много млади инженери намериха своята професионална реализация
ЦЕЛИ
- Включване на България в Шел Еко-маратон и разширяване на участието в следващите години
- Комуникиране на мисията на Шел Еко-маратон и представяне на успешното участие на България в състезанието
- Заздравяване на отношенията на Шел с институции и местни власти
- Широко популяризиране на годишните събития за представяне на българските отбори, участващи в състезанието като фестивал на високите иновации в транспорта
СТРАТЕГИЯ
- Използване на разнообразни новинарски поводи и прилагане на креативен подход при изготвянето на съдържание за поддържане на интереса към българското участие в Шел Еко-Маратон
- Насърчаване на българските училища и университети да създадат отбори и да популяризират Шел Еко–Маратон като възможност за кариерна реализация на младите инженерни таланти
- Създаване и разширяване на мрежа от институционални партньорства
- Подкрепа за успешното представяне на българските отбори в състезанията на Шел Еко-Маратон
ТАКТИКИ
Връзки с медии
- Съдържание – 83 прессъобщения, 2 инфографики, 23 статии, 38 интервюта, 6 видеа, 4 радио игри, 10 годишни събития за медии за изпращането на българските отбори, участващи в състезанията, в Европа
- 4 медийни събития по време на Седмицата на мобилността в София (инициатива на ЕС)
- Национално състезание за рисунка „Енергийна ефективност в транспорта“ за деца от 5 до 7 клас
- Координация и комуникиране на създаването на химн на българското участие в Шел Еко-Маратон
Български отбори
- Подкрепа при преговорите и създаване на българските отбори
- Ежегодно медийно обучение за студентите и учениците от бълграските отбори
- Ежегодно обучение за намиране и отношения със спонсори за учениците и студентите от българските отбори
- Менторска програма за българските отбори с участие на 4 ментора
Връзки със заинтересовани страни
- Създаване и поддържане на връзки с представители на институции, организации и местни власти
- Иницииране и поддържане на патронажи от отговорните министерства – енергетика, околна среда, транспорт, младежта и спорта и представителството на ЮНЕСКО в България
- Фокус върху отношенията със Столична община и Центъра за градска мобилност
- Изграждане и поддържане на връзки с технически средни училища и с университети
- Организиране на 6 събития в университети и гимназии за представяне на Шел Еко–Маратон
РЕЗУЛТАТИ
- +3700 медийни публикации – прессъобщения, интервюта, статии и др. – в национални, бизнес, автомобилни и специализирани медии
- 100% положителен тон
- Ключовите послания са отразени в 100% от публикациите
- България успешно стартира участието си в Шел Еко-Маратон през 2008 г. с един отбор
- Увеличаване броя на българските отбори до 6 през 2019 г.
- ТУ в София спечели три пъти второ място в своята категория на европейско ниво
- Възможност за кариерно развитие за 700+ студенти и ученици
- Медийните събития събраха общо +250 журналисти
- Успешно сътрудничество с ментори и инфлуенсъри
- Създадени отношения с 130+ стейкхолдъри от институциите и академичните среди
- Регулярна подкрепа от правителствени институции, общини и бизнеса за ценностите на Шел Еко–Маратон
- Създаване на плодотворни отношения с 4 технически университета и 9 технически гимназии в цялата страна