Ситуация:
Електронните разплащания навлизат все по-масово в европейската градска среда, а транспортът е едно от местата, където те се използват най-много. Visa в България стана партньор на Центъра за градска мобилност в технологичното осигуряване на разплащанията в софийското метро.
Цели:
- Популяризиране на дигиталните разплащания на определени станции в софийското метро сред широката общественост
- Стимулиране на POS разплащанията в метрото
- Издигане на имиджа на Visa като лидер в технологичните иновации
Стратегия:
- Привличане на вниманието на широката общественост чрез дигитална комуникационна кампания
Тактики:
Обвързахме комуникационните активности с наградата в актуалната по това време промоция на Visa – електронен четец Kindle, и разработихме кампания в популярния социален канал за градска фотография People of Sofia (местната версия на Humans of New York). Сайтът е необикновен дигитален фотоалбум с над 132 хил. последователи, улавящ динамиката на големия град и пъстротата на лицата, с които се сблъскваме всеки ден в него.
- Избрахме 5 млади хора с различни интереси – фрийрънър, модел, журналист, доброволец и спортист.
- Заснехме ги, докато пътуват в метрото с книга в ръка и ги помолихме да споделят лична история, свързана с четенето. В текста ненатрапчиво позиционирахме кампанията на Visa и ключовите послания за предимствата на електронните разплащания.
- В период от пет седмици публикувахме снимките на страниците на People of Sofia във Facebook и Instagram, като предизвикахме дискусии и положителни асоциации с електронните разплащания сред потребителите и дискусия относно ползата от тях.
Резултати:
За петте седмици на кампанията:
- Достигнахме чрез organic reach 412 455 души в социалните мрежи
- 16 228 реагираха на постовете с like, comment & share
- Привлякохме вниманието на популярната Facebook група „Какво четеш“, където снимките бяха споделяни и дискутирани
- Страницата на проекта в сайта на Visa в България бе посетен 43 088 пъти
- Бяха направени близо 900 трансакции с карти Visa в метростанциите на софийското метро (ръст от 12% спрямо същия период на предходната година)