СИТУАЦИЯ
През юни 2021 г. Аурубис планира официалното стартиране на строителството на „Аурубис 1“ – най-големия фотоволтаичен парк (PV) за собствените си нужди. Проектът е част от дългосрочната инвеститорска програма на Аурубис и политиката на компанията за устойчиво развитие и преминаването към „зелена икономика“. Чрез изграждането на новия соларен парк, Аурубис България ще оптимизира външната енергийна консумация с 11 700 мегават часа на година и ще произведе електричество, еквивалентно на потреблението на 3 500 домакинства годишно – годишната консумация на Пирдоп и Златица взети заедно. Благодарение на фотоволтаичния парк, въглеродните емисии ще спаднат с 15 000 тона годишно.
ЦЕЛИ
- Проектът „Аурубис 1“ и неговите предимства да се представят в контекста на преминаването към икономика с ниско ниво на въглеродни емисии
- Да се очертаят общите политики и практики за устойчивост на Аурубис Груп и Аурубис България
СТРАТЕГИИ
- Фотоволтаичният парк да се комуникира като част от дългосрочната стратегия на Аурубис
- Да се подчертае позитивното влияние на проекта „Аурубис 1“
- Проектът да се представи в актуален медиен контекст – темата за енергийния преход
ТАКТИКИ
- Организиране на медийно събитие на мястото на парка с участието на представители на релевантни публични институции, местната власт и мениджмънта на Аурубис Груп и Аурубис България със символично инсталиране на панел и подписването му по време на събитието
- Медийна обиколка за журналисти от национални и регионални медии – телевизии, печатни, онлайн, общи, бизнес и специализирани издания
- За журналистите беше осигурена допълнителна разширена информация с интересни факти
- Провеждане и координация на 5 интервюта
- Роланд Харис, главен изпълнителен директор на Аурубис България – capital.bg, investor.bg, 24 часа
- Улф Геркенс, старши вицепрезидент на отдел Енергия и Климат – Bulgaria on Air TV & Bloomberg TV, 3e-news.net
- Прессъобщение до национални и регионални медии
РЕЗУЛТАТИ
- Соларният парк беше открит парк с участието на високопоставени представители на правителството и заинтересовани страни
- Присъствие на 100% от ключовите послания във всички публикации – статии и интервюта
- 60+ публикации в резултат от прессъобщенията и интервютата в национални, общи, бизнес, специализирани и интернационални медии
- 300+ споменавания на Аурубис
- 5+ млн. достигната аудитория
- 100% видимост на бранда Аурубис
- 100% позитивен тон в публикациите
- 6% употреба на логото на Аурубис