Клиент

Услуги

Връзки с медии

Представяне на Lockheed Martin и изтребителя Ф-16 Блок 70 в България

СИТУАЦИЯ

Процедурата за избор на нови изтребители за българската армия продължи повече от 10 години. През 2017 г. служебно правителство, назначено от президента Румен Радев, обяви за победител в търга шведската компания Gripen.

Няколко месеца по-късно, редовното правителство анулира резултата от търга. Решението беше взето, след като парламентарна комисия заключи, че е налице потенциална дискриминация в процеса на събиране на оферти. Обявен бе търг с нови условия, който привлече трима участници – Gripen, Lockheed Martin и Eurofighter. В заключителния му етап, в края на 2018 г., стана ясно, че българското министерство на отбраната ще избира между изтребителите Ф-16 Блок 70 на Lockheed Martin и Gripen. Президентът Радев и левите опоненти изразиха съмнения, че процедурата е непрозрачна и корумпирана. Освен това се появиха слухове, негативни публикации и дори фалшиви новини за изтребителя на Lockheed Martin в медиите – относно актуалността на модификацията Ф-16 Блок 70, завода в който се очаква да бъде произведен самолета, очакваните срокове за доставка.

Gripen имаше дългосрочно присъствие в България (повече от10 години) и беше комуникирал предимствата на своя изтребител. Компанията предлагаше вече произведени самолети на по-ниска цена като същевременно предвиждаше значителна програма за индустриално сътрудничество. В същото време Lockheed Martin не беше достатъчно позната компания в България и нямаше изградени отношения с медиите. Компанията предлагаше най-съвременната модификация Блок 70 на популярния си изтребител Ф-16, от която предстоеше да произведе първите самолети и все още не беше комуникирала подробности за програмата си за индустриално сътрудничество.

ЦЕЛИ

  • Изграждане на положителен и убедителен имидж на Lockheed Martin в България
  • Преодоляване на недостига на информация по отношение на офертата на Lockheed Martin.

СТРАТЕГИЯ

  • Предоствяне на информация в отговор на негативните твърдения и атаки срещу Lockheed Martin
  • Повишаване на осведомеността за компанията като световен технологичен лидер в авиацията
  • Демонстриране на техническите качества и предимства на изтребителите Ф-16 Блок 70
  • Проактивно разясняване на офертата на Lockheed Martin
  • Очертаване на икономическите и стратегическите предимства за България от възможната сделка за закупуване на изтребителите Ф-16 Блок 70.

ТАКТИКИ

  • Установяване на комуникация с 30+ медии и журналисти за идентифициране на техните нужди от информация – от общ характер и специализирани издания (бизнес, военни, технологични), национални и регионални медии
  • Неформални срещи с журналисти от 12 медии
  • 9 прессъобщения и изявления на компанията
  • 36 интервюта на представители на Lockheed Martin за национални и регионални медии:
    – 4 радио репортажа, 9 ТВ интервюта
    – 5 печатни и 18 онлайн медии
  • Разпространение на презентация и видеоклип за Ф-16 Блок 70 до национални и регионални медии
  • Организиране на четири медийни събития:

– Неформална дискусия за 15 ключови журналисти с бившия главнокомандващ обединените сили на НАТО в Европа ген. Филип Брийдлав:

* фокус върху оперативната съвместимост на Ф-16 Блок 70 и предимствата за България от закупуването на тези изтребители

– Медийно събитие в гр. Пловдив, за регионални и национални медии, за представяне на F-16 Bлок 70

* мястото на събитието бе избрано заради непосредствената близост до военната авиобаза Граф Игнатиево – бъдещия дом на изтребителите

– Тридневно демонстрационно събитие със симулатор на Ф-16 Блок 70 в София:

* За журналисти, заинтересовани страни, включително главнокомандващия на ВВС на България и кадети от Военното училище в Долна Митрополия
* Възможност за тестови полети на симулатора и въпроси към технически инструктори на Lockheed Martin и Директора международно бизнес развитие на Ф-16
* Заснемане на полета със симулатора от телевизии и онлайн медии
* Презентация за кадетите от Долна Митрополия на високопоставени представители на Lockheed Martin
* Вдъхновяваща лекция от жена инженер от STEM програмата на Lockheed Martin за около 50 ученици от елитни научни клубове в страната

– Пресконференция за националните медии в София

* По повод окончателното одобрение от парламента на сделката за закупуването на осем изтребителя Ф-16 Блок 70.

РЕЗУЛТАТИ

  • Подробна информация за качествата на Ф-16 Блок 70 и положителните аспекти за България от сключването на сделка за закупуване на изтребителите беше разпространена до по-голям брой национални и регионални медии
  • Митовете за Lockheed Martin и изтребителите Ф-16 Блок 70 бяха развенчани
  • Разбирането по отношение на офертата на компанията беше значително подобрено сред заинтересованите страни, медиите и широката общественост
  • Демонстрационните полети със симулатора допринесоха сериозно за изграждане на доверие в изтребителя Ф-16 Блок 70
  • Установена бе регулярна комуникация с медиите
  • Проактивно генерирани материали (декември 2019 – декември 2020) – 596, от тях 516 в онлайн медии, 45 в печатни публикации, 31 репортажа в електронни медии (телевизия и радио):

– преобладаващ неутрален и положителен тон в 100% от публикациите
– ключовите послания на Lockheed Martin бяха покрити в 81% от публикациите.