Клиент

Услуги

Управление на кризи
Стратегическо консултиране

ОТНЕМАНЕ НА ЛИЦЕНЗА НА CHEVRON ЗА ДОБИВ НА ШИСТОВ ГАЗ

СИТУАЦИЯ

През юли 2011 г. Chevron Corporation спечели търг за проучване на шистов газ в Блок 1 Нови пазар в североизточна България. Под натиска на улични протести на политически партии, зелени НПО и граждани, българското правителство оттегли лиценза на компанията на 17 януари 2012 г. Ден по-късно, на 18 януари 2012 г., парламентът наложи забрана за извършване на операции по хидравлично разбиване и на практика спря всички дейности на Chevron в България.

ЦЕЛИ

  • Постигане на разбиране и подкрепа сред експертите, научните среди и широката публика за процеса на хидравлично разбиване и добива на шистов газ
  • Ангажиране на ключовите заинтересовани страни и разясняване на процеса на хидравлично разбиване и неговата безопасност за хората и околната среда в района на евентуалните операции.

СТРАТЕГИЯ

  • Идентифициране и предоставяне на информация на ключови фигури, които формират общественото мнение и биха могли да имат водеща роля в дебата за шистовия газ
  • Провеждане на разяснителна кампания с участие на компетентни по темата експерти от България и чужбина
  • Създаване на канали за разпространение на базирана на факти информация до широк кръг от заинтересовани страни
  • Създаване на онлайн източник на информация за Chevron и добива на шистов газ – който е лесно достъпен и на разбираем език за широката публика

ТАКТИКИ

  • Идентифициране на близо 540 заинтересовани страни, сред които лидери на мнение и експерти
  • Провеждане на над 120 срещи за изграждане на отношения със заинтересовани страни и над 40 срещи за установяване на регулярна комуникация с ключови представители на централната и местна власт
  • Подготвяне на съдържание на български език и неговото разпространение до ключови заинтересовани страни, лидери на мнение, независими експерти и медии
  • Директен мейлинг на повече от 180 материала
  • Създаване на уебсайт на Chevron на български език и акаунт в Twitter с +70 публикации за период от 6 месеца
  • Организиране на бекграунд срещи с представители на водещи медии (национални и международни) и регулярно изпращане на съдържание на български език
  • Разпространяване до медиите на 10 изявления на Chevron
  • Публикуване на 54 интервюта и 7 статии във водещи медиите
  • Организиране в сътрудничество с трети страни на 6 събития за разясняване на технологията за добив на шистов газ, насочено към национални и регионални експерти, стейкхолдъри с представители на Chevron
  • Участие на говорители на Chevron в 4 събития, свързани с развитието на българския енергиен сектор
  • Създаване на медийни поводи във връзка с посещения на чуждестранни експерти в добива на шистов газ – за образоване на широката общественост и оборване на аргументите на опонентите с научни факти и доказателства

РЕЗУЛТАТИ

  • Базирана на факти информация беше разпространена до експерти, учени, заинтересовани страни, които изразиха отношение в подкрепа на добива на шистов газ
  • Иницииране на конструктивен дебат за добива на шистов газ в България
  • С положителни коментари в дебата се включиха над 50 заинтересовани страни, лидери на мнение и експерти
  • Представители на институциите и местните власти изразиха балансирани позиции по темата
  • Бе установена регулярна комуникация с Министерството на енергетиката, Комисията по енергетика към НС, парламентарната анкетна комисия за шистовия газ, Министерството на околната среда и водите
  • Публичното пространство бе наситено с научни доказателства и факти за процеса на хидравлично разбиване и добива на шистов газ; подвеждащи твърдения на опонентите бяха оборени.