Ситуация:
Швейцарско-австрийският концерн HOBAS произвежда и продава в цял свят тръбопроводни системи и предлага високоразвита производствена технология и управленско ноу-хау. Компнията присъства на българския пазар от 2002 г.
В периода, непосредствено преди и след приемането на България в Европейския съюз (2007 г.) в страната бяха реализирани множество проекти за обновяване и модернизация на водопроводните и канализационни системи. За да затвърди позициите си на пазара, HOBAS България фокусира усилията си върху представянето на конкурентните предимиства на своята модерна технология за производство на тръби пред настоящи и потенциални партньори от общински, ВИК и строителни дружества.
Цели:
- Утвърждаване позициите на HOBAS като компания с високоразвити технологии в производството на тръби
- Разширяване на мрежата от партньори на компанията в България
Стратегия:
- Представяне на ключовите предимства на продуктите на HOBAS в контекста на важна за сектора тема
- Демонстрация на иновативната технология за производство на тръби на Хобас
- Привличане на партньори с предоставяне на полезна информация и възможности за създаване на контакти в неформална обстановка
Тактики:
- Подготвяне на инфопакет за компанията – брошура на HOBAS България и DVD с кратък филм, представящ производствения процес на HOBAS
- Организиране на две събития тип бизнес закуска в София и в Пловдив на тема инвестициите във водния сектор в България за партньори от общински, ВИК и строителни дружества; лектор от Министерството на регионалното развитие и благоустройството
- Участие на HOBAS България на Международния технически панаир – Пловдив – корпоративен щанд за представяне продуктите на компанията и организирано двудневно пътуване за настоящи и потенциални бизнес партньори; присъствие на официалната церемония по откриването, посещение на корпоративния щанд на HOBAS България, презентация на компанията пред гостите; официална вечеря и дегустация на вино във винарна Todoroff в с. Брестовица.
Резултати:
- Представителите на HOBAS България презентираха продуктите на компанията пред ключови бизнес клиенти
- Общо 100 представители на общински и частни фирми от водния и строителния сектор в областите София и Пловдив посетиха бизнес закуските на HOBAS и участваха в организираните активности по време на Международния технически панаир в Пловдив. Те посочиха, че направените презентации са им много полезни
- Установени бяха важни бизнес контакти и събитията получиха положителна обратна връзка
- В неформална обстановка представителите на HOBAS България имаха възможност да развият отношенията си с нови потенциални клиенти във водния сектор.