Клиент

Услуги

Корпоративна социална отговорност

КСО ПРОГРАМА ЗА ФИНАНСОВА ГРАМОТНОСТ „НАШИТЕ ПАРИ“ (2017-2020)

СИТУАЦИЯ

Национално представително проучване, проведено по поръчка на Visa в България през 2016 г., показа, че най-разпознаваемата финансова институция сред учениците от 9 до 11 клас е „заложната къща“. Дори сред тези, които се считат за финансово грамотни, само 9% познават всички финансови термини. В същото време, 84% от учащите в гимназиален курс заявяват, че биха желали да изучават финансова грамотност в училище.

Тези факти за нивото на финансова грамотност сред българските гимназисти и тяхното желание да знаят повече за финансите и икономиката беше последното голямо доказателство за Visa в България и българските банки, че има спешна нужда от мащабна програма за финансова грамотност.

ЦЕЛИ

  • Да бъдат подкрепени българските средни училища за обучението на учениците във финансова грамотност
  • Да бъдат обучени младите хора да управляват личните си финанси и да придобият умения, които да им помогнат да бъдат успешни предприемачи в бъдеще.

СТРАТЕГИЯ

  • Разработване на национална програма за обучение по финансова грамотност в училищата, осигуряване на необходимите средства и канали
  • Ангажиране на подходящи партньори от академичните и образователни среди и неправителствения сектор
  • Привличане на преподаватели и директори към програмата чрез директна комуникация и възможност за обучение и кариерно развитие
  • Привличане интереса на учениците чрез таргетирани към тях дейности в социалните мрежи.

ТАКТИКИ

Образователна програма в училищата

  • Създаване на програма за присъствено обучение;
  • Установяване на партньорства с образователни институции (Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) и Академия Нике) и популярната образователна онлайн платформа ucha.se;
  • Изготвяне на учебник и учебна тетрадка;
  • 45 анимирани видео урока, базирани на учебника, качени на популярната образователна платформа ucha.se;
  • 4 обучения за преподаване на финансова грамотност на общо +150 учители и +120 директори;
  • 2 уъркшопа за учители като част от национални образователни конференции;
  • +12,700 урока, преподадени на ученици 9-11 клас;
  • Затворена Facebook група на преподавателите и директорите за обмяна на опит и администриране на програмата;
  • 3 официални връчвания на сертификати на завършилите програмата ученици.

Медийна комуникация

  • Пресконференция за обявяване началото на програмата с участието на всички партньори;
  • Работен обяд с 7 журналисти на Мениджъра на Visa за България;
  • 8 прессъобщения;
  • 6 интервюта на Мениджъра на Visa за България;
  • 32 адвърториъла в 5 национални и регионални медии;
  • 3 медийни събития за връчване на сертификати на учениците, завършили програмата.

Дигитална кампания

  • Създаване на сайта pocketscience.bg и възможност учениците да купуват модни артикули от него, чрез натрупани точки с решаването на тестовете по финансова грамотност, свързани с видеата на ucha.se;
  • Развиване на две модни линии за привличане на интереса на учениците и насърчаването им да гледат видеа и решават тестове през pocketscience.bg – суичъри, тениски, шапки, значки, брандирани с финансови понятия. Етикетът на всяка съдържа обяснение на съответното понятие;
  • Facebook страница Pocket Science за комуникация с учениците и получаване на обратна връзка за програмата като цяло;

Комуникация през собствените канали

  • 31 туита на страницата на Visa в Twitter.

РЕЗУЛТАТИ

  • +6700 обучени присъствено ученици във финансова грамотност;
  • +120 средни училища в 53 града, участващи в програмата;
  • +80 преподаватели и директори на училища, участващи в 2 уъркшопа, проведени по време на национални образователни конференции;
  • 77% средно повишаване на финансовата грамотност на учениците от 9 до 11 клас, базирано на резултатите от входящите и изходящите тестове;
  • +350 медийни публикации, 100% положителни, в национални и регионални медии;
  • Пресконференция, работен обяд и събития за връчване на сертификати с участието на +85 журналисти от национални, общи и специализирани медии;
  • +218,000 ученици на различна възраст получиха основни познания по финансова грамотност като са гледали поне 4 видеа на ucha.se;
  • +60,000 успешно решени онлайн тестове като част от дигиталната кампания Pocket Science;
  • Среден успех на тестовете на bg – 83% успеваемост;
  • +10,500 модни артикула, раздадени като награда за показаните знания от учениците в кампанията Pocket Science.