Клиент

Услуги

Връзки с медии

КОНКУРС „УЧИЛИЩА НА БЪДЕЩЕТО“

СИТУАЦИЯ

От 2009 г. Фондация Америка за България организира конкурса „Училища на бъдещето“, насочен към модернизиране на учебната база в българските училища. Благодарение на финансирането, получено в конкурсa, над 30 000 български ученици в 45 училища получиха достъп до нови лаборатории по естествени науки и използват най-модерни технологии.
Въпреки голямото си социално значение, шест години по-късно, конкурсът не беше получил сериозно отразяване в медиите и обществеността не беше запозната с приноса на фондацията за подобряване на учебната среда в България.

ЦЕЛ

Да бъде привлечено вниманието на медиите към важността на проекта и приноса на Фондация Америка за България за подобряване на условията в българските училища.

СТРАТЕГИЯ

  • Предлагане на интересно за медиите съдържание и включване в комуникацията на директори и учители от училища бенефициенти от конкурса
  • Прилагане на индивидуален подход към ключовите национални и регионални медии.

ТАКТИКИ

  • Неформална среща с 8 журналисти от ключови национални медии за запознаване с проектите на фондацията в сферата на образованието
  • Медиен брифинг в училище бенефициент за обяване началото на конкурса за 2016 г.
    – прессъобщение до национални и регионални медии
  • Предложение до ключови регионални медии да направят интервюта с програмния директор на фондацията
  • Партньорство с 3 водещи национални медии (ТВ, печат и радио), които подкрепиха конкурса
  • Обявяване на 23-те училища, спечелили от конкурса с прессъобщение 2 седмици преди заключителното събитие:
    – изпращане на имейли до регионалните медии за представяне на спечелилите училища от съответния регион
  • Анонсиране на заключителното събитие на конкурса с отделно прессъобщение
  • Заключително събитие за обявяване на училищата – победители в конкурса за 2016 г.
    – възможност за ексклузивни материали и интервюта
    – включване с интервю от събитието в популярно предобедно ТВ шоу.

Резултати

  • 155 публикации в медиите (с положителен и информативен характер)
    – 107 – в онлайн медии
    – 40 – в печатни медии
    – 4 ТВ интервюта
    – 2 радио интервюта
    – 1-часова програма по темата в национално радио
    – 2 интервюта в регионални печатни издания
    – Видео интервю в онлайн медиа
  • Тонът на публикациите беше преобладаващо положителен
  • Посланията на кампанията присъстваха в отразяването на прессъобщенията и медийните събития, а името на фондацията беше споменато в заглавието или първия параграф на материалите
  • Журналисти от 10 медии присъстваха на заключителното събитие.