Клиент

Услуги

Корпоративни комуникации

Издигане на имиджа на VISA като лидер в дигиталните разплащания в условията на пандемията от Covid-19

СИТУАЦИЯ

През 2016 г. Visa Inc (САЩ) обяви придобиването на Visa Europe, за да създаде водеща глобална платежна система. Оттогава структурата на пазарите на Visa беше променяна няколко пъти, за да се намери най-добрата конфигурация, имаше непрекъснати промени в персонала и всичко това се случи на фона на революционни иновации във финтех екосистемата в сферата на дигиталните и мобилните разплащания.
Поради продължителните процедури на придобиване и финализиране на сделката за периода от 2016 до 2019 г. комуникацията на новообразуваната компания беше значително забавена – прессъобщенията, интервютата и участието в секторни събития бяха ограничени, особено на българския пазар.
В края на 2019 г. беше назначен нов генерален мениджър на Visa за България, Гърция и Кипър. Междувременно избухна пандемията от COVID-19 – ситуация, при която глобално и регионално в Югоизточна Европа и в България Visa играеше важна роля за оцеляването на малкия бизнес и за информиране и обучаване на хората за ползите от дигиталните разплащания за социалното дистанциране и защитата на здравето.
От началото на 2020 г. Visa възприе подход към по-активна комуникация, който съвпадна с пандемията от COVID-19.

ЦЕЛИ

  • Възстановяване на активната комуникация на Visa
  • Представяне на философията на компанията
  • Връщане на Visa на полагащото й се място по теми, в които тя има водеща роля и са важни за компанията

СТРАТЕГИЯ

  • Проактивна, редовна комуникация, създаване на информационни възможности и участие в подходящи поводи за комуникация на трети страни
  • Възстановяване на водещите позиции на Visa по наболели теми за хората, които влияят пряко върху живота им като пандемията от коронавирус и оцеляването на малкия бизнес
  • Позициониране на генералния мениджър на Visa за България, Гърция и Кипър като лидер на мнения по социално важни теми като ролята на иновациите, особено в пандемичната ситуация, приобщаването на жените и подкрепата за малките и средни предприятия (МСП).

ТАКТИКИ

Комуникацията на Visa в периода март 2020 г. – февруари 2021 г. беше фокусирана върху следните теми:

  • Пандемията от коронавирус и ролята на дигиталните разплащания за социалното дистанциране и защитата на здравето на хората; полезни съвети и насоки за картодържателите как безопасно и сигурно да използват своите карти онлайн и офлайн; участие на генералния мениджър в онлайн дискусия на Digital National Alliance „Икономиката на карантината или как да превърнем кризата с COVID-19 във възможност“ – 4 прессъобщения, 9 ексклузивни статии
  • Подкрепа от Visa за малкия бизнес, особено в ситуацията на COVID-19 – 5 прессъобщения, 6 ексклузивни статии
    Иновации в разплащателната индустрия и нови продукти на Visa на българския пазар; новини за Visa Innovation Program (VIP); участие на генералния мениджър в панелна дискусия във форума за маркетинг и технологии DigitalK 2020 в Югоизточна Европа; организиране на онлайн Демо ден за VIP стартиращи компании на DigitalK с участието на генералния мениджър; хибридно събитие в партньорство с една от големите банки в България и с участието на генералния мениджър; участие на генералния минеджър в журито на Forbes Business Awards 2021 – 7 прессъобщения, 10 ексклузивни статии, 6 видеоклипа за стартъпите, участвали в първата година на VIP
  • Приобщаване на жените в бизнеса и спорта; участие на изтъкнатата българска спортистка Ивет Лалова в олимпийския отбор на Visa; участие на генералния мениджър с реч в хибридния женски форум на сп. Forbes; участие на генералния мениджър с реч в хибридото събитие SHEleader @ digital – 4 прессъобщения, 5 ексклузивни статии
  • Представяне на ценностите и политиките на Visa относно нейната роля по време на пандемията, подкрепа за малкия бизнес, иновации и приобщаване на жените – интервюта на генералния директор на Visa за България, Гърция и Кипър във:

– 24 часа всеки ден – посветен на предимствата на дигиталните и картовите разплащания, иновационната програма за финтех стартъпи в България (VIP) и кампаниите за приобщаване на жените на Visa
– сп. Forbes – за VIP и кампанията за приобщаване на жените
– сп. Мениджър – фокусирано върху въздействието на COVID-19 върху бизнеса и разплащателната индустрия, инициативи на Visa за приобщаване на жените, VIP и как компанията подкрепя екосистемата на финтех индустрията
– Електронна платформа LeadersTalk – 10 видеоклипа, позициониращи генералния мениджър на Visa за България, Гърция и Кипър като лидер с авторитетно мнение по горещи теми от обществен интерес
– Profit.bg – с фокус върху икономическото въздействие на COVID-19 и ролята на Visa за подкрепа на МСП

  • Дигитална комуникация

– 39 публикации в Twitter акаунта на Visa в България
– 33 LinkedIn публикации в профила на генералния мениджър.

РЕЗУЛТАТИ

  • Значителен обхват на комуникацията на Visa+300 публикации
  • 2 милиона достигната аудитория
  • 100% отразяване на ключовите послания
  • Участие в 5 важни събития в сферата на дигиталните иновации и технологии, дигитализацията на икономиката и приобщаването на жените
  • Посланията за Visa достигнаха до общо 13 468 участници. От тях:

– 35% – изпълнителни директори и висш мениджмънт (COO, CMO, CFO), жени предприемачи – 12%, 9% – журналисти от общи, бизнес и технологични медии
– банки и финансови институции – 31%; ИТ компании – 22%; доставчици на услуги – 8%; телекомуникации и интернет – 5%, други – 34%

  • Visa възстанови позициите си по водещи за обществото теми
  • Генералният мениджър беше представен като лидер на мнения и желан говорител по важни теми и относно секторните тенденции.