СИТУАЦИЯ
На 17 юли 2019 г. българската държава обяви за победители в търга за 35-годишната концесия на на летище София консорциума SOF Connect (с участието на френския инвестиционен фонд Meridiam – 99%, и австрийска строителна компания Strabag – 1%) в партньорство с оператора на летище Мюнхен.
Всички останали участници в търга обжалваха правителственото решение пред Комисията за защита на конкуренцията, главно с мотива, че кабинетът е избрал най-ниската инвестиционна оферта. Последваха негативни публикации в медиите, оспорващи избора на концесионер и намекващи за скрити връзки между Meridiam и местни бизнесмени със спорна репутация.
До този момент Meridiam и летище Мюнхен не бяха комуникирали в медиите. Meridiam не беше известен на широката общественост, която по принцип е подозрителна към инвестиционните фондове. SOF Connect и летище Мюнхен бяха изложени на риск от разширяване на негативното медийно съдържание и влошаване на имиджа.
ЦЕЛИ
- Представяне на SOF Connect и Meridiam пред българското общество
- Изграждане на имидж на SOF Connect и Meridiam като отговорни инвеститори, които ще допринесат за превръщането на летище София в модерно съоръжение за въздушен транспорт и за развитието на българската икономика
- Предотвратяване на комуникационна криза
СТРАТЕГИЯ
- Проактивно споделяне с медиите на актуално и стойностно съдържание за членовете на консорциума и неговата визия за летище София
- Осигуряване на възможност на журналистите да получат впечатления от първа ръка за летище Мюнхен
- Насищане на комуникационното пространство с положителни новини за Meridiam и летище Мюнхен и техните най-добри практики
ТАКТИКИ
- PR консултиране
- Индивидуални срещи на представители на Meridiam с журналисти от ключови медии за предоставяне на детайлна информация – 5
- Медийни пътувания до летище Мюнхен – обиколка на летищните съоръжения, презентации за постиженията на летището и срещи на журналисти с представители на ръководството – 2 пътувания с общо 12 журналисти
- Проактивно разпространяване до медиите на писмено съдържание и видео с визия на консорциума за летището след модернизация
- Интервюта с представители на ръководствата на Meridiam и на летище Мюнхен – 2
- Създаване на детайлни информационни материали с факти за най-добрите практики на Meridiam – 2
- Ежедневно следене на медиите и средата
РЕЗУЛТАТИ
- 184 публикации – 58% положителни, 35% неутрални, 7% отрицателни
- Видеосъдържанието, предоставено от Meridiam, беше отразено в 54 публикации
- 104 проактивно генерирани публикации
- Говорителите на Meridiam и летище Мюнхен бяха цитирани в 118 публикации
- Ключовите послания на Meridiam бяха отразени в 93% от публикациите
- Проактивно достигната аудитория 4 110 456 (ежедневно)
- Рекламна стойност 128 415 €