ЕКИПЕН ДУХ И АНГАЖИРАНОСТ – УСПЕШНИЯТ ПРИМЕР НА АУРУБИС БЪЛГАРИЯ

СИТУАЦИЯ

Аурубис България, един от водещите индустриални работодатели в региона на Средногорието, поставя сериозен фокус върху укрепването на екипния дух и ангажираността на своите служители, и върху развитието на добрата си работодателска марка. С екип от над 900 човека в широк възрастов диапазон, които живеят и работят на различни локации в Средногорието и София, компанията се стреми да изгражда сред тях силно чувсво на общност и усещане за принадлежност.

Задачата на AMI Communications беше да подкрепи организацията и комуникацията на основните инициативи към служителите през 2024 г. и да допринесе за тяхното надграждане и успех.

ЦЕЛИ

  • Засилване на екипния дух, ангажираността и сътрудничеството.
  • Увеличаване на участието на служителите в корпоративните инициативи.
  • Утвърждаване на репутацията на Аурубис като добър работодател.

СТРАТЕГИЯ

  • Инициативи за ангажиране на широк кръг служители – организиране на събития и активности, съобразени с разнообразните интереси и предпочитания на членовете на екипа.
  • Интегрирана комуникация – комбиниране на дигитални канали, печатни материали и директна комуникация за постигане на максимален обхват.
  • Медийна и бранд подкрепа – идентифициране и разработване на въздействащи послания и истории в подкрепа на работодателската марка.
  • Управление на събития и логистика – осигуряване на безупречна организация на корпоративните събития.

ТАКТИКИ

Активности за ангажираност и приобщаване:

  • Събитие за обявяване на инициативата Women4Metals, насочена към приобщаване и професионално развитие на жените, с участието на над 100 служители, представители на правителството и вдъхновяващи дами предприемачи.
  • Церемония по връчване на златни пръстени – традиционно награждаване на служители, които отбелязват 20 години работа в компанията.

Спортни инициативи:

  • Велопоход– надпревара за велосипедисти по 55-километров маршрут от София до Средногорието с над 300 участници, от които 100+ служители на Аурубис. Организиране на празненство на открито за спортните ентусиасти след финала.
  • Спортни турнири – едномесечна инициатива със състезания в седем спорта, в които се включиха над 300 служители.
  • Участие в Трявна Ултра – 20+ служители премериха сили с останалите състезатели в престижния национален планински маратон.

Образователни програми:

  • Ден на отворените врати – представяне на дейността на Аурубис пред децата на служителите като част от програмата на Глобалния договор на ООН „Гордея се с труда на моите родители“.
  • Седмица на здравето и безопасността– практически демонстрации, вътрешни проучвания и образователни видеа, посветени на безопасността на работното място.

Развлекателни и забавни събития:

  • Семеен празник – мащабен летен фестивал, с над 1200 участници – служители и техните семейства.
  • Коледно парти – тематично празненство „Космическа Коледа“, с артистична програма, екипни игри и разнообразни развлечения, посетено от 400+ служители.

Доброволчески и екологични проекти:

  • Инициативи на язовир Душанци – зарибяване, засаждане на дървета и почистване на зоните за отдих с участието на над 150 служители.
  • Подобрения в градската среда – засаждане на дървета и цветя в Пирдоп и Златица с включване на 257 служители.

Дейности по управление на събитията, подкрепени от AMI Communications:

  • Комуникационни кампании за 12 събития и инициативи – покани, плакати и материали за вътрешна комуникация.
  • Цялостно управление на 6 големи събития – от концепция до изпълнение
  • Координация с 40+ поддоставчика и 14 артистични изпълнители
  • Комуникация с външни партньори и неправителствени организации.
  • Брандиране и декорация, включително сценични конструкции, банери и тематични инсталации.
  • Подкрепа за доброволческите дейности.

Комуникационни дейности, подкрепени от AMI Communications:

  • 14 прессъобщения разпространени до широка база данни от национални и регионални медии.
  • 12 специални материала във водещи издания на национално и регионално ниво.
  • Популяризиране на инициативите през комуникационните канали на партниращите организации.
  • Дигитални кампании през собствените и партньорските канали в социалните мрежи – специални страници за събития, публикации, снимки и видеа.

РЕЗУЛТАТИ

Успешно адаптиране на инициативите в съответствие с очакванията на целевата група: Отчитане на предпочитанията и обратната връзка от страна на служителите и постигане на по-висока ефективност на ключовите инициативи. 

Ангажираност: По-активно спрямо предходни години участие в корпоративните инициативи, което допринесе за укрепване на екипния дух.

Медийно отразяване в подкрепа на работодателския бранд: 270+ публикации и достигане до дневна аудитория от 950 000 души.

Видимост на събитията: публикуване на специалните материали в медии с обща дневна аудитория 23 500 души.

Дигитално присъствие: 43 публикации на Facebook страницата на Аурубис и 2 718 реакции.