Ситуация:
Kато част от отбелязването на 150-годишнината от създаването на световноизвестния валс с името „На хубавия син Дунав“ и 120 години на Виенското колело в Пратера, през 2017 г. в София бяха организирани Дни на Виена. На AMI Communications беше възложено да осъществи PR кампанията по случай Дните на Виена.
Цели:
- Позициониране на град Виена като модел за устойчиво развитие, градско управление и управление на паметници на културата.
Стратегия:
- Приобщаване на широката общественост чрез атрактивни събития и инсталации, които да създадат запомнящи се преживявания за софиянци и гостите на града.
- Разработване набогато медийно съдържание и осигурихме медийни възможности за представителите на община Виена.
Тактики:
- „Виена обича София“ – изненадващ флашмоб в „Сердика център“. Тридесет и двама балетисти от Националната опера и балет танцуваха виенски валс в специални костюми под музикалния съпровод на емблематичната мелодия „На хубавия син Дунав“, изпълнена от десет музиканти от Софийската филхармония. Флашмобът бе посветен на 150-годишнината на произведението на Йохан Щраус-син.
- „Виенски“ ретро трамвай в центъра на София. Достъпът бе свободен, а по време на обиколката пътниците се запознаваха с интересни факти за Виена и нейните забележителности. В трамвая звучеше класическа австрийска музика, а пътниците имаха възможността да опитат традиционни деликатеси на Heindl.
- Конкурс за детска рисунка с участието на 150 ученици от 6 столични училища на тема „Как си представям Пратера“ – увеселителния парк, една от емблемите на Виена.
- Гигантско сърце – символичен знак на любовта на Виена към София. Петметровата конструкция беше пълна със сладки изкушения на австрийския производител „Манер“ и бе достъпна за широката публика в мол „Сердика център“.
- Четири събития за медии – флашмоб, пътуване с ретро трамвай, откриване на инсталация с гигантско сърце, вечеря-дегустация на виенски вина
- Пет прессъобщения
- Интервю с председателя на Общинския съвет на Виена Томас Райндл
- Десет авторски статии за виенската история, култура и стил на управление на града
- Медийни партньорства с в-к 24 часа, в-к Капитал, Dnevnik.bg и Webcafe.bg
- Рекламна кампания в национални медии, на летище София, в софийското метро и city lights реклами
- SEO оптимизация на уебсайта на Ойроком – ПР в България
Резултати:
- Над 50 000 души посетиха събитията от програмата на Дните на Виена
- Над 50 журналисти от национални медии присъстваха на проявите от кампанията
- Широко медийно отразяване в над 150 материала – 9 телевизионни и 7 радио репортажи, 18 печатни публикации и 121 онлайн статии;
- Серия от над 20 публикации в медийните партньори на кампанията
- Популяризиране на Виена, културата и историческото наследство на града.
- Кампанията на AMI Communications за Дните на Виена бе отличена с награда в категория „Комуникационен проект в публичния сектор“ на годишните награди PR Приз 2018 на Българското дружество за връзки с обществеността