Бюрото за международни връзки на община Виена „Ойроком – ПР“ организира серия от културни събития в рамките на Дните на Виена в София, които се проведоха между 5 и 14 февруари 2017 г. Ойроком-ПР отговаря за връзките с обществеността на община Виена в градовете Белград, Будапеща, Краков, Любляна, Прага, Сараево, София и Загреб и цели да насърчи сътрудничеството помежду им. Поради мащабността на програмата представителството на австрийската столица в София заложи на подкрепата, експертните умения и познания на AMI Communications при връзките с медиите и организирането на част от събитията, насочени към широката общественост – флашмоб, ретро трамвай, конкурс за детска рисунка и гигантско сърце, символ на любовта на Виена към София. По време на инициативата столичани научиха любопитни факти от културата и историята на Виена и се докоснаха до нейното кулинарно и музикално изкуство.
Изпълнение:
- Флашмоб в „Сердика център“ – тридесет и двама балетисти от Националната опера и балет танцуваха Виенски валс в специални костюми под музикалния съпровод на емблематичната мелодия „На хубавия син Дунав“, изпълнена от десет музиканти от Софийската филхармония.
- „Виенски“ ретро трамвай се движи из центъра на София по два часа на ден в продължение на седмица. Достъпът беше свободен, а по време на обиколката пътниците се запознаваха с интересни факти за Виена и нейните световно известни забележителности. В трамвая звучеше класическа австрийска музика, а пасажерите имаха възможност да опитат традиционните сладки Heindl.
- Конкурс за детска рисунка, в който се включиха близо 150 ученици от 6 столични училища. Децата рисуваха на тема „Как си представям Пратера“ и изобразяваха своето виждане за увеселителния парк, отличителна забележителност на град Виена. Рисунките бяха публикувани на фейсбук страниците на „Ойроком – ПР“ София и AMI Communications.
- Официално награждаване в „Сердика център“ на 10 талантливи художници, отличени от авторитетно австрийско жури. На събитието присъстваха над 30 от малките художници с техните родители, преподаватели и приятели, за да разгледат дигиталната изложба на всички изпратени за конкурса рисунки. Те бяха проектирани на специално поставени монитори около сцената.
- Поставяне на гигантско сърце – символичен знак на любовта на Виена към София в „Сердика център“. То беше пълно със сладки изкушения на производителя „Манер“ и остана до Деня на влюбените – 14 февруари. Двата ескалатори, които ограждаха атракцията бяха тематично брандирани.
Резултати:
В резултат на откритата комуникация на екипа ни с представители на медиите и успешната ни работа по организирането и координирането на събитията постигнахме:
- медийни партньорства с в-к 24 часа, dnevnik.bg, в-к Капитал и webcafe.bg
- широко медийно отразяване в над 150 публикации – 9 телевизионни и 7 радио репортажи, 18 печатни публикации и 121 онлайн статии;
- изграждане на положителен имидж и популяризиране дейността на „Ойроком – ПР“ в София
Галерия