Shell Eco-marathon Европа e образователна инициатива на Shell за студенти и ученици над
16 г., която насърчава намирането на устойчиви решения за мобилност в условията на намаляващи енергийни ресурси. Чрез проявата Shell развива лидерски качества и умения у бъдещите учени и инженери. През 2016 г. Shell организира Shell Eco-marathon Европа за 31-ви път. България участва в проекта за деветa поредна година, представена от три отбора – Техническите университети на София и Варна и Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й.Вапцаров“ – гр. Чепеларе.
Целите на кампанията бяха: представяне на българските отбори в Shell Eco-marathon Европа и техните енергийно ефективни превозни средства; популяризиране на инициативата Shell Eco-marathon Европа и позициониране на Shell като компания, която вдъхновява младите конструктори и инженери да развиват нови подходи към устойчивата мобилност. Допълнително предизвикателство беше и нуждата да се поддържа мотивацията на участниците през целия процес на подготовка за състезанието и при справянето им с различни трудности.
Насочихме усилията си към създаване на партньорства с правителствени, неправителствени организации (НПО) и корпорации и активното им ангажиране в кампанията. Привлякохме медийни партньори и активно популяризирахме работата на учениците и студентите сред журналистите. Дадохме на отборите нужните умения, за да представят проекта си по положителен и привлекателен начин в медиите и в бизнес средата, да спечелят подкрепа и да изградят дълготрайни връзки със спонсори и партньори.
Изпълнение:
- Проведохме обучения по медийно поведение и осигуряване на спонсори за всички български отбори, участващи в инициативата
- Промотирахме активно работата на студентите и учениците в медиите, като изпратихме 8 прессъобщения
- Установихме партньорства с държавни организации с цел обогатяване на кампанията и по-широкото медийно отразяване. Осигурихме патронажи за инициативата от Министерствата на образованието и науката, на околната среда и водите и на Националната комисия на Република България за ЮНЕСКО
- Организирахме събитие за българските участници в Shell Eco-marathon, на което присъстваха над 20 журналисти, представители на Министерствата на образованието и науката и околната среда и водите, на Националната комисия на РБ за ЮНЕСКО, посланиците на Великобритания и Нидерландия, служители на компаниите партньори
- Създадохме връзки между Shell и ключови корпоративни партньори, за да спомогнем за осъществяване на политиката им за устойчиво развитие на практика. Инициативата бе подкрепена от три компании, които също следват политика на устойчиво развитие – Hewlett Packard Enterprise България, ИНГ Банк клон София и Нестле България
Резултати:
- Общо 414 TV, радио, печатни и онлайн публикации, с което увеличихме с 3% медийното отразяване спрямо 2015 г.
- Постигнахме еквивалент на рекламна стойност на публикациите от 180 000 евро, което е с 5% повече в сравнение с 2015 г.
- Помогнахме на учениците и студентите да бъдат по-ефективни в медийните си изяви и при търсенето на спонсори
- Затвърдихме добрите отношения с държавните институции, които ни подкрепят от няколко години
- Изиграхме ключова роля в установяването на партньорство между Shell и още три компании в сферата на корпоративните политики за устойчиво развитие, които заявиха намерението си да продължат да поддържат партньорството около Shell Eco-marathon и в бъдеще
Галерия