
‘БЪЛГАРИЯ БЕЗБРОЙ’ – ИНИЦИАТИВА НА VISA СТИМУЛИРА ДИГИТАЛНИЯ РАСТЕЖ НА МСП
СИТУАЦИЯ
В условията на все по-дигитализирана икономика, редица малки и средни предприятия (МСП) в България губят конкурентоспособност, защото не предлагат безналични разплащания. Въпреки нарастващото търсене от страна на клиентите, голяма част от бизнеса все още не е внедрил дигитални възможности, което създава пречки за неговия растеж и намалява удовлетвореността на потребителите.
За да отговори на това предизвикателство, Visa създаде инициативата „България БезБрой“ в партньорство с български банки, държавни институции и бизнес организации. Програмата допринася за модернизацията на българската икономика като предоставя подкрепа на малките и средни предприятия за внедряването на дигитални разплащателни решения.
ЦЕЛИ
- Повишаване на информираността за „България БезБрой“ и представяне на ползите от дигиталните разплащания за малките и средни предприятия.
- Преодоляване на скептицизма чрез развенчаване на съществуващи митове, свързани с безналичните трансакции.
- Утвърждаване на Visa като лидер в разплащателните технологии и ключов фактор за дигиталната трансформация на българската икономика.
СТРАТЕГИЯ
- Представяне на предимствата на дигиталните разплащания и значението им за бизнес растежа на МСП и удовлетвореността на клиентите.
- Показване на реални успешни примери, които свидетелстват за лесното внедряване на дигиталните разплащания и ползите, които са донесли.
- Сътрудничество с банки, държавни институции и неправителствени организации за плавното протичане на инициативата и успешното въвеждане на безналични плащания от бизнесите, които са се включили в нея.
- Утвърждаване на репутацията на Visa в контекста на инициативата чрез широко представяне на посланията на компанията.
ТАКТИКИ
Медийна комуникация
Прессъобщения и медийни материали
- 4 прессъобщения, публикувани в национални бизнес, технологични и масови медии.
- 72 тематични материала в национални и регионални издания.
Специален медиен проект
- Поредица от 8 статии във водещата масова медиа 24 часа (във вестника и на сайта), с информация за програмата и за ползите от дигиталните разплащания за малките и средни бизнеси.
Интервюта
- 4 интервюта с изпълнителния директор на Visa, публикувани във вестник 24 часа и водещите бизнес списания Мениджър, Forbes и BGlobal.
Радио кампания
- Излъчване на инфомационни клипове в рамките на месец в Радио Веселина, Magic FM, The Voice и Радио Витоша, и публикуване на статии на техните уеб страници.
Събития
Събитие за обявяване на „България БезБрой“
- Дискусия в два панела с участието на представители на държавни институции, неправителствени организации, банки и водещи медии.
– Първи панел – представяне на инициативата от местния екип на Visa и експерти на компанията от Централна и Източна Европа.
– Втори панел – дискусия с участието на изпълнителни директори и ръководители на търговски банки относно ползите от програмата за малките и средните предприятия и ролята на банките в нейното изпълнение.
– Сесия с въпроси и отговори за журналисти.
– Събитието беше посетено от 65 души.
Церемония за награждаване на победителите в конкурса за МСП „Големите малки“
- Участие на Visa в събитието на вестник 24 часа за награждаване на победителите в конкурса за малки и средни предприятия „Големите малки“. Изпълнителният директор на Visa връчи едно от отличията и представи основните послания на програмата.
Ecommerce & Retail Summit
- Хибридно събитие, което събра водещи професионалисти в електронната търговия, търговията на дребно и финтех индустрията, за да обсъдят тенденциите в сектора.
- В този контекст Visa представи детайлите и предимствата на програмата.
Работни закуски за представители на банките
- Две събития, организирани от Visa, за служители на банките, които отговарят пряко за представяне на програмата пред крайните клиенти. Всяко от тях беше посетено от около 50 души.
Видео и дигитално съдържание
Видео с успешни примери
- Представяне на три търговски обекта, чиито собственици споделят как внедряването на дигитални разплащания е преобразило бизнеса им.
- Вдъхновяващи истории, които да мотивират и други малки и средни предприятия да интегрират безкасови решения.
- Разпространение чрез медийни публикации и каналите на Visa и партньорските организации в социалните медии.
Инфографика с основните характеристики и предимства на програмата
- Съпътстваща прессъобщенията и медийните материали във водещи национални издания.
Информационна кампания в социалните мрежи
- 23 поста във Facebook и LinkedIn каналите на Visa България и партньорите в програмата.
B2B комуникация
Изграждане на партньорства с индустриални организации и бизнес асоциации за по-широко популяризиране на програмата:
- Българска търговско-промишлена палата (БТПП)
- Българска стопанска камара (БСК)
- Национално сдружение на общините в Република България (НСОРБ)
- Американска търговска камара (AmCham)
- Асоциация на индустриалния капитал в България.
Публикуване на информация за „България БезБрой“ в комуникационните канали на организациите и изпращане на директен мейлинг до широка база данни от малки и средни предприятия, които са техни членове.
РЕЗУЛТАТИ
Проучване на Visa, проведено година след началото на програмата, оцени въздействието й за внедряването на дигитални разплащания сред МПС в България.
- 33% от всички нови ПОС терминали, инсталирани през годината в страната, са при участници в „България БезБрой“.
- 61% от новите терминали на банките партньори на Visa са разположени в рамките на инициативата.
Комуникационната кампания допринесе значително за високата информираност за програмата, осигурявайки медийно покритие с дневен обхват от 2,2 милиона души и директно достигане до 1200+ малки и средни предприятия.