
АУРУБИС БЪЛГАРИЯ: 65 ГОДИНИ ИНОВАЦИИ, УСТОЙЧИВОСТ И АНГАЖИРАНОСТ КЪМ РЕГИОНА
СИТУАЦИЯ
Аурубис, световен лидер в производството на мед, е сред най-големите компании и работодатели в България. През 2023 г. заводът й в Средногорието отбеляза 65 години от началото на успешната си дейност, потвърждавайки ангажимента на Аурубис като отговорен инвеститор, ключов икономически фактор и двигател на развитието на местната общност.
Годишнината беше почетена с поредица от инициативи, които обединиха служители, местни общности, бизнес партньори и държавни институции. В техния контекст бяха представени положителното въздействие на Аурубис върху регионалната и националната икономика, и визията на компанията за бъдещо развитие.
ЦЕЛИ
- Представяне на значимия икономически принос на Аурубис, с акцент върху иновациите, устойчивите практики и прилагането на най-добрите стандарти в индустрията.
- Подчертаване на ангажимента на компанията към опазването на околната среда и технологичния напредък, утвърждавайки ролята й в оформянето на бъдещето на металургичния сектор.
СТРАТЕГИЯ
- Фокусиране на комуникацията върху постиженията на Аурубис на българския пазар и ролята на компанията в процесите на трансформация в икономиката.
- Използване на широк набор от комуникационни канали и дейности, съобразени с профила и спецификите на разнообразните целеви групи.
- Разработване на ключови послания, отговарящи на интересите на различните заинтересовани страни.
- Създаване на ангажиращо новинарско съдържание, което да привлича вниманието на медиите.
ТАКТИКИ
Със съвместни усилия на комуникационните екипи на Аурубис България и AMI Communications
Визуална идентичност и съдържание
- Специално създадено лого по повод 65-ата годишнина.
- VR филм, представящ завода и прилагането на най-добрите индустриални стандарти.
- Ключови послания, съобразени с интересите на разнообразните целеви групи
- Брандирани сувенири от мед, под формата на катоди в умален мащаб, произведени от Българския национален монетен двор.
Комуникация към институциите и металургичния сектор
- Полудневна конференция и вечерен коктейл с участието на министър-председателя и министрите на икономиката и индустрията и на околната среда и водите, организирани в партньорство с Българската асоциация на металургичната индустрия (БАМИ). Събитията обединиха отбелязването на 65-ата годишнина на Аурубис България и 60-ата годишнина от Деня на металургията.
- Домакинство на участниците в 16-тия International Flash Smelting Congress (IFSC), което включваше също обиколка на завода и среща с ръководството на Аурубис България.
Комуникация към партньори и представители на бизнеса
- Участие в 8 конференции на трети страни
- Комуникиране на ключовите послания на Аурубис в речи, презентации и дискусионни панели.
- Щанд с VR очила за представяне на VR филма
Комуникация през традиционни и социални медии:
- 14 прессъобщения
- 16 ексклузивни материала
- 7 интервюта с представители на мениджмънта
- 63 поста на Facebook страницата на Аурубис България и споделяне на информацията в социалните канали на партньори.
Комуникация към местните общности
Представяне на посланията, свързани с 65-ата годишнината в рамките на инициативи, насочени към хората от региона
- Велопоход от София до Средногорието – състезание, организирано в партньорство със спортна неправителствена организация, отворено за широката общественост. Във велопохода участваха общо 350 души, от които над 150 служители на Аурубис и местни жители. Финалът в град Златица беше отбелязан с празненство на открито.
- Волейболно състезание с женския отбор на Пирдоп и изявени състезатели от националния волейболен отбор на България. Специална сесия с въпроси и отговори с националните играчи, последвана от развлекателна част.
- Събитие в с. Душанци – спортен риболов и озеленяване на местността около язовира с участието на служители и местни жители.
Вътрешна комуникация
- Семеен празник „65 години по-късно” – събитие на открито, което събра над 1300 служители на Аурубис и членове на техните семейства. Вечерна забавна програма с известни изпълнители, развлечения и впечатляващо дрон шоу.
- Фотоизложба за 65-годишната история и развитие на завода, представена по време на Семейния празник. Впоследствие изложбата беше преместена в административната сграда на завода.
- Тематично коледно парти „65 медни години“– елегантно вечерно събитие с участието на служители на Аурубис и партньори, проведено в един от най-популярните нощни клубове в центъра на София.
РЕЗУЛТАТИ
- Достигане на ключовите послания до широк кръг заинтересовани страни.
- Речи от министър-председателя и двама министри на събитието по повод 65-ата годишнина на завода нa Аурубис и постове в каналите им в социалните мрежи.
- Поздравителни адреси от 32 общини, бизнес и браншови организации.
- 283 публикации на база прессъобщенията, достигнали до аудитория от 1,1 милиона души.
- 112 300 дневен обхват на медиите, публикували ексклузивните материали и интервютата.
- 2935 реакции на постовете в социалните мрежи.
- Участие на Аурубис във конференции с общо над 1500 присъстващи представители на институциите, бизнеса и медиите.
- Близо 400 гледания на VR филма.