Запазване на лицензите на ЧЕЗ в България

В началото на 2013 г. общественото недоволство, провокирано от по-високи от очакваните сметки за електроенергия, доведе до масови протести и безпрецедентна политическа, институционална и медийна атака срещу електроразпределителната компания ЧЕЗ. Бяха извършени десетки проверки на дейността на компанията от страна на различни държавни институции, а енергийният регулатор започна процедура за отнемане на лиценза на ЧЕЗ. Имиджът на компанията беше сринат, а бизнесът й в България застрашен.

 

В тази ситуация помогнахме на ЧЕЗ да разработи и изпълни стратегия за кризисна комуникация. Нейната цел беше да се отговори на обвиненията и да се възстанови доверието на обществото, потребителите и институциите, така че компанията да продължи да развива дейността си в България.

 

Изпълнение:

От януари до ноември 2013 г. компанията заложи на регулярна и активна комуникация в 6 основни насоки:

  • Успокояване на напрежението и бърза реакция:
    • 22 срещи с представители на институциите и протестиращите
    • улеснения за клиентите при покриване на месечните им задължения
  • Прозрачност:
    • даване на публичен достъп до договорите за споделени услуги
    • публикуване на приватизационния договор
  • Потребителска кампания „Бъдете информирани“:
    • изпращане на 3 брошури с фактурите на битовите клиенти
    • създаване на специална подсекция на корпоративния уебсайт www.cez.bg
  • Реформа на обслужването на клиентите:
    • създаване на Потребителски съвет към компанията
    • въвеждане на институцията енергиен омбудсман и 13 срещи на омбудсмана с клиенти на компанията
    • програма за лоялни клиенти
    • преразглеждане на Общите условия
  • Включване на независими експерти в комуникацията:
    • интервюта и коментари от трети страни
    • присъствие на независими експерти на изслушванията на ЧЕЗ
  • Привличане на международна подкрепа
  • Разясняване на позицията на ЧЕЗ:
    • 168 прессъобщения
    • 180 интервюта в национални и регионални медии
    • 90 събития и срещи
    • 224 материала – ключови послания, сценарии и други.

 

 Резултати:

  • Негативните публикации намаляха с 93% от февруари до ноември 2013 г.
  • 90% oт публикациите в периода  януари-ноември 2013 г. бяха неутрални или позитивни
  • 45% от публикациите в периода  са резултат от проактивна комуникация
  • Обществената дискусия отмести фокуса си от ЕРП-тата към проблемите в енергийния сектор като цяло
  • Митовете за ЧЕЗ бяха опровергани
  • На 14 ноември 2013 г. ДКЕВР обяви, че няма основания за отнемане на лиценза на ЧЕЗ и приключи процедурата
  • Прекратяването на процедурата бе прието като очаквано развитие и не предизвика нова вълна от атаки

Кампанията получи най-високото отличие – златна награда SABRE ЕМЕА за Кризисни комуникации за 2013 г.

Галерия

Контакти

Ако искате да се консултирате с нас, да разберете повече за нашите услуги и опит или да ни поканите да участваме в конкурс, моля пишете ни на адрес: office@amic.bg или използвайте формата за запитвания:

Данните, предоставени от мен чрез настоящата форма за контакт, ще бъдат обработвани от ЕЙ ЕМ АЙ КЪМЮНИКЕЙШЪНС ООД съгласно посоченото в Политиката ни за събиране и обработване на лични данни

Съгласявам се с условията на Политиката за събиране и обработване на личните данни

Ami communications България:

Адрес: ул. Георги С. Раковски 135 Б, ет. 2
София, 1000

Телефон: (+359 2) 989 5115; 989 6116

E-mail: office@amic.bg